On Wednesday and Thursday of next week, our teachers can participate in a professional development activity to help them better meet the needs of all the ISD students. The topics for the two days will be differentiation, which means adapting instruction and assessment based on the needs and interests of the students. Last year, a committee of teachers and administrators chose this concept to be focus of our professional development activities for the year. The presenter for the two days will be Cindy Strickland, who is an experienced teacher, presenter and author on the subject of differentiation. To prepare for these two days, our teachers had required reading over the summer on the topic. In traditional school settings, the teacher will present information one way, expect the students to learn it, and give the students a written test. In a classroom that utilizes differentiation, the teacher tailors the assignments and tests to the needs of the individual students. For example, a teacher may give the students a pre-test to see how much they know about the material they are going to study next. If a group of students already have some knowledge about the subject, the teacher will give these students a different set of activities to extend what they already know while the rest of the class learns this material. Another example is to give students a choice in how they demonstrate what they have learned. One student may choose to build a model to represent the main concepts of the topic, another student might write an essay explaining their thoughts, while a third student may make a video proving they have mastered the material. Research has shown that differentiation can be a very powerful way to help students learn. ISD students have varied academic backgrounds and a wide range of abilities. In one classroom, our teachers may have students, who are just learning English, some who have studied in a school system very different from ISD, another who may struggle with math, and a number of students who are highly capable and learn very quickly. Differentiation is a way to challenge and support all of these students. While the students will have a short holiday, our teachers and administrators will be hard at work so they can become even better teachers for our students. _________________________ Les Mercredi et Jeudi prochains, nos enseignants vont participer à une activité de renforcement de capacité pour mieux répondre aux besoins des élèves de ISD. Le sujet pour ces deux jours sera la différenciation, ce qui veut dire que l’on cherche à adapter l'enseignement et l'évaluation aux besoins et intérêts des élèves. L'année dernière, un comité d'enseignants et administrateurs ont choisi ce concept comme principal sujet de nos activités de développement professionnel à étudier pour cette année. L'animateur est Cindy Strickland, qui est un professeur expérimenté, présentateur et auteur sur le sujet de la différenciation. Pour se préparer à ces deux jours, nos enseignants avaient demandé durant l'été de faire de la lecture sur le sujet. Dans un milieu scolaire traditionnel, l'enseignant présente des informations d'une certaine manière, s’attend à ce que les élèves comprennent, et donne aux élèves des examens écrits. Dans une salle de classe qui utilise la différenciation, l'enseignant va adapter les missions et les tests aux besoins individuels des élèves. Par exemple, un enseignant peut donner aux élèves un pré-test pour voir ce qu'ils savent sur la matière qu'ils vont étudier. Si l’enseignant voit ‘qu’il y a des élèves qui ont déjà une bonne connaissance de la matière en cours, l'enseignant donnera à ce groupe d’autres activités pour mieux développer ce qu'ils savent pendant que les autres élèves continuent d'apprendre la leçon en cours. Un autre exemple est de donner l’opportunité aux élèves de montrer ce qu'ils ont appris en classe. Un/une élève peut choisir de construire un modèle pour représenter les principaux concepts du sujet, un/une autre pourrait rédiger un texte expliquant ses pensées, tandis qu'un troisième élève peut faire une vidéo qui montre qu'il a maîtrisé la matière apprise. La recherche a montré que la différenciation peut être un moyen très puissant pour aider les élèves à apprendre. Les élèves d’ISD ont des expériences académiques différentes et n'ont pas tous les mêmes capacités. Dans une classe, nos enseignants peuvent avoir des élèves qui apprennent l'anglais, certains qui ont étudié dans un système scolaire différent d’ISD, d'autres qui apprennent les mathématiques avec beaucoup de difficultés, et un certain nombre d’élèves qui sont capables d'apprendre très vite. La différenciation est une façon de relever le défi et de soutenir tous les élèves. Pendant que nos élèves vont avoir quelques jours de vacance, nos enseignants et les administrateurs seront en plein travail afin qu'ils puissent devenir les meilleurs pour nos élèves. Dr. Alan Knobloch Director |
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