Food Service

posted Feb 24, 2017, 9:20 AM by Marieme. ‎(RCPT)‎ MBAYE   [ updated Feb 25, 2017, 3:33 AM ]
Dear Parents,

Periodically, the school reviews our contracts with our major service providers, including food service, and goes through a competitive bidding process to make sure we are getting the best quality service for a reasonable amount of money. Last year, we invited outside vendors to bid on providing food service for the campus. We had three vendors apply including our current provider, Shady. After reviewing the service provided by the vendors and conducting reference checks, we determined one vendor could not provide the service we needed and the other one had very poor references. As a result, we signed a one-year extension with Shady and the administration committed to trying to find quality vendors and encourage them to apply this year.

Providing food service to a school is a unique and challenging business. The vast majority of the business is serving between 300 and 400 lunches in less than 75 minutes for only 180 days a year. It is very different from running a restaurant or a corporate cafeteria. In our research, there are a limited number of vendors who have the proven ability to provide this type of service.

In March, we will invite vendors to again bid on our service. The administration will conduct reference checks on all the vendors. Those with satisfactory references will be sent to a committee of administrators, parents, and a teacher. This committee will review the bids based on a set of criteria, which will include the following.

  • Ability to serve 300 to 400 lunches in 75 minutes
  • Quality of food
  • Variety of menu
  • Cleanliness of kitchen and food preparation area
  • Price
The committee will make a recommendation to the school administration.

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Chers Parents,

Périodiquement, l'école revoit ses contrats avec ses principaux fournisseurs, y compris ceux pour la restauration, et passe par un processus d'appel d'offres concurrentiel pour s'assurer d’obtenir la meilleure qualité de service pour un prix raisonnable. L'année dernière, nous avons invité des fournisseurs extérieurs à nous faire leurs offres. Nous avions reçu trois candidatures parmi lesquelles celle de notre traiteur actuel, Shady. Après avoir étudié leurs différentes propositions puis effectué une vérification de référence, nous avons conclu que l'un des candidats ne serait pas en mesure de fournir le service dont nous avions besoin et que l'autre n’avait pas de très bonnes références. Par conséquent, nous avons signé une prolongation d'un an avec Shady.
Cette année l'administration s'engage à essayer de trouver des fournisseurs de qualité et de les encourager à postuler.

Fournir de la nourriture à une école est une affaire assez particulière et difficile. La partie la plus importante de cette affaire est de servir entre 300 et 400 déjeuners en moins de 75 minutes pendant seulement 180 jours dans l’année. C’est donc très différent de gérer la restauration ou la cafétéria d'une entreprise. Lors de notre recherche, nous avons réalisé qu’il y avait peu de traiteurs qui pouvaient fournir ce type de service.

En mars, nous inviterons les fournisseurs à nous faire de nouvelles offres. L'administration vérifiera leurs références. Les dossiers de candidature avec des références satisfaisantes seront transmis à un comité composé d'administrateurs, de parents et d'un enseignant. Ce comité examinera les offres sur la base d'un ensemble de critères dont ceux cités en dessous:
  • Capacité de servir 300 à 400 déjeuners en 75 minutes
  • Qualité de la nourriture
  • Variété du menu 
  • Hygiène de la cuisine et de la zone de préparation de la nourriture
  • Prix
A la suite de cette étude, le comité fera une recommandation à l'Administration de l’école.

Alan Knobloch

Director
International School of Dakar

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