Recruiting Great Teachers Requires a Team Effort

posted Feb 20, 2015, 10:23 AM by Suzanne WARDINI   [ updated Feb 27, 2015, 1:50 AM ]
Dear Parents,

I am thrilled to announce that we have been able to fill all 21 vacancies for the 2015-216 school year with outstanding educators. This is the result of almost three months of hard work by the school administration and tremendous support of our current teachers.

We hired 12 teachers through our attendance at five different international recruiting fairs in Bangkok, Iowa, and Boston. The remaining teachers were hired based on Skype interviews and were well-known to the school administrators or had outstanding references from highly respected international educators. Ian Clark and Brad Bell spent many, many hours reviewing resumes, interviewing candidates in person or by Skype, and checking references. As I could not take both principals to each recruiting fair, the principal who remained behind interviewed the top prospective candidates for their school by Skype, while also being responsible for the whole school. No one was offered a position unless both the principals and I would be eager to present the teacher to the faculty or the parent.

One of my questions for this year was how many teachers would be interested in coming to ISD and Dakar, particularly after the intense media coverage of Ebola. I was pleasantly surprised to see great interest in our school. The school’s positive reputation, inspiring goal of being one of the best schools in the world and a strong web presence encouraged the candidates to interview with us. After interviews and contacting current teachers, they became excited at the prospect of joining our team. We gave contact information for one or two current staff members to every candidate we were serious about and encouraged them to contact the person to learn more about the school, the administration, and living in Dakar. Many of our teachers, including a number of teachers who are leaving this year, spent literally hours communicating with prospective candidates. We repeatedly heard that their interactions with the current staff had a significant impact on their decision to come to ISD. Seventy-five percent of the contracts we offered were accepted. This is a high percentage for international schools particularly given how competitive the market is right now.

I will present the new hires to the board at Monday’s meeting and share their specific details in future Jag Journals. Below is some numbers to help tell the story of our new hires.

21 new teachers
15 have their master’s degree, one has their doctorate
15 have worked internationally
13 is the average number of years of teaching experience
7 have lived and/or worked in Africa previously
5 will have children attend ISD
5 are fluent in French, 3 in Spanish
3 attended international schools as students
2 have served in the Peace Corps

All of them were hired because they will be able to help us become one of the best schools in the world.
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Je vous annonce avec grand plaisir que nous avons réussi à combler tous les 21 postes vacants pour l'année prochaine avec des éducateurs exceptionnels. Ceci est le résultat d'efforts inlassables de presque trois mois de travail assidu de la part de l'administration de l'école avec un appui extraordinaire des enseignants d’ISD. 

Nous avons embauché 12 enseignants grâce à notre participation à cinq différentes foires de recrutement internationales à Bangkok, Iowa, et à Boston. Les autres enseignants ont été embauchés, soit sur la base d’entretiens Skype et, connus des administrateurs de l'école ou soit, présentaient d'excellentes références d’éducateurs internationaux très respectés.  Ian Clark et Brad Bell ont passé de nombreuses heures à examiner les CVs, à faire des entretiens avec les candidats en personne ou par Skype, et la vérification des références. Du moment qu’il n’était pas possible que les deux principals m’accompagnent à chaque foire, celui qui était resté à ISD comme responsable a aussi eu des entretiens avec les meilleurs candidats par Skype.

Cette année la question que je me posais était de savoir le nombre d’enseignants qui seraient intéressés à venir travailler à l’école, et à Dakar en particulier, après la couverture médiatique intense sur le virus Ebola. J’ai été agréablement surpris de constater un grand intérêt pour l’ISD. La réputation positive de notre école, notre objectif d'être l'une des meilleures écoles dans le monde et une forte présence sur le web ont encouragé les candidats à s’approcher de nous. Après les entretiens et les contacts avec nos enseignants présentement à l’école, les candidats se sont montrés très enthousiastes à l'idée de se joindre à notre équipe. Nous avons partagé des coordonnées d’un ou deux des enseignants d’ISD avec chaque candidat pour en savoir plus sur l'école, l'administration, et la vie à Dakar. Beaucoup de nos enseignants, y compris un certain nombre d'enseignants qui quittent cette année, ont passé littéralement des heures de communication avec les candidats potentiels. Nous avons entendu dire à maintes reprises que leurs interactions avec le personnel actuel ont eu un impact significatif sur leur décision de venir à l'ISD. Soixante-cinq pour cent des contrats que nous avons proposés ont été acceptés. C’est un pourcentage élevé pour les écoles internationales, vu la concurrence sur le marché actuel. 

Je vais présenter les nouvelles recrues au conseil d’administration lors de la réunion du lundi et partager leurs détails avec vous dans les futurs Jaguar Journaux. Vous trouverez ci-dessous quelques chiffres pour lire un peu l'histoire de nos nouvelles recrues.

21 nouveaux enseignants
15 ont leur maitrise, 1 a son doctorat
15 ont travaillé à l’étranger
13 est la moyenne du nombre d'années d'expérience d’enseignement
7 ont vécu et / ou travaillé en Afrique auparavant
5 auront des enfants qui seront inscrits à l’ISD
5 parlent couramment français, 3 couramment espagnol
3 sont des anciens élèves des écoles internationales
2 ont servi dans le Corps de la Paix

Chacun d'entre eux ont été embauchés parce qu'ils seront en mesure de nous aider à devenir l'une des meilleures écoles dans le monde.

Dr. Alan Knobloch
Director
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